søndag 8. juni 2014

"Anna" - Leila Hafzi - enda en gang

 
 
Endelig har jeg fått tatt noen bilder av jakken som har vært min favoritt denne vinteren.  Anne strikket seg jo en jakke etter mønster fra Leila Hafzi - som hun skrev om her. Jeg fikk låne jakken ved et par anledninger - og den var virkelig fin på. Jeg måtte bare lage en slik modell til meg selv også☺
Jeg har brukt den masse - og jeg har fått mange fine tilbakemeldinger på jakken
Anne lagde sin jakke i Smart og Silk Mohair fra Sandnesgarn. Jeg har brukt Felted Tweed fra Rowan sammen med Silk Mohair fra Sandnes. Vi har begge økt lengden litt på jakken i forhold til opprinnelig oppskrift. Med de fellinger som er gjort i siden, så får jakken en veldig fin fasong.
 
 
 
Blått er en favorittfarge ja, og i dette tilfelle får plagget et innslag av hvitt og litt lys blå pga tweedgarnet som har ei flott melering.
 
 
Nå legges jakken bort for denne gang - sommeren er endelig kommet til oss i nord også
Og godt å vite at jeg har denne favoritten til bruk når høsten kommer☺
 
Ønsker dere alle ei fortsatt fin Pinsehelg!
 
~Berit~
 
 


5 kommentarer:

  1. Så utrolig fin! Litt av en jobb å strikke en så stor jakke. Fikk litt lyst på en sånn, merker jeg. Tror nesten jeg må slutte å lese bloggen deres, det er så mye som frister her, hehe.
    Ha en riktig fin pinse!

    SvarSlett
  2. Den jakken er jo bare såååå fin! Sikkert mye jobb med en så lang jakke. Nydelig blåfarge du har valgt -skjønner veldig godt at den er en favoritt! :)
    Ja, er det ikke deilig med sommer! Fikk oss nå en kalddusj i dag, men ikke så aller verst temperatur likevel :)
    Fortsatt god pinse!

    SvarSlett
  3. Kjempeflott jakke i nydelig farge. Blå er en favoritt her også. Denne blir det nok koselig å finne fram igjen når høsten sniker seg på :)

    SvarSlett
  4. Fin jakke! Den ser utrolig god ut! Ja nå kan du glede deg til det blir kaldere dager igjen slik at du får bruke den mer:):)

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke. Jeg elsker lange strikkejakker og bruker dem gjerne som ytterplagg høst og vår. jeg går mye og synes det er deilig at de puster godt :-) Takk for tips ang flott mønster :-)

    SvarSlett