fredag 29. november 2013

15 nøster Heilo

Tusen, tusen takk dere, for overveldende
 og utrolig flotte kommentarer på Maple-jakken.
Man blir jo så inderlig glad og stolt i strikkehjertet sitt av sånt
 
 
15 nøster Heilogarn skal i år bidra til fornuftige julegaver til folk og fe.
Disse fine gryteunderlagene er etter en oppskrift fra Dale.
Man legger opp 82 masker på pinne nr. 5 og strikker frem og tilbake til 5 nøster er strikket opp.
Helt utrolig enkelt☺. Dette rekker du fint før jul!
 
 
 Jeg strikket 3 stk., ergo 15 nøster.
 
 
Og tovet dem på 40 grader i vaskemaskin.
 
 
Jeg lagde mal av en tallerken med diameter på 20 cm og ei skål på ca. 15 cm.
Så klippes sirklene ut, og nei! det rakner ikke.☺
 Jeg fikk 4 store og 5 små sirkler på hvert stykke.
 
(ja, det er snø! Her må produkter fotograferes utendørs mens vi har litt lys midt på dagen...)
 
Tilslutt rammes sirklene inn med tungesting i passende farger og litt ekstra pynt kan man spandere på de store. Nå fikk jeg 6 sett (2 store og 2 små) og de ble faktisk skikkelig fine. Meget fornøyd altså! Men da halve slekta antakelig er innom og leser her av og til, får resten være hemmelig☺ 
 
Jeg skal ta meg tid til å være litt småpjusk i helga. Kjenner forkjølelsen siger på. Jeg skal nok klare å bedrive litt håndarbeid, men ikke stort mer enn det...☺
 
Ha ei fin-fin helg
 
-Anne-

2 kommentarer:

  1. Supert gavetips! Så enkelt og samtidig så dekorativt!
    God bedring - og kos deg med håndarbeid i helga!

    SvarSlett
  2. Du e så flink tante! Æ glede mæ til å ta i bruk mine nøsta. Det klør i fingran, men æ må jo bli ferdig med gaveproduksjonen først.

    SvarSlett