onsdag 30. oktober 2013

Noe helt annet

Det ble plutselig en bitte liten avstikker fra strikking her om dagen. Jeg bare måtte lage meg en krans. Et minne om sommeren som var og litt trøst for å minne meg på at den snart er her igjen...☺
 
 
Jeg handlet krans, girlander med grønne blad, girlander med hvite roser, papirblomster i bruntoner, glittertråd og snø på sprayboks hos Panduro. Hos min lokale Libris fikk jeg små røde roser og smalt organzabånd.
 
 
Alt ble surret rundt kransen og de røde rosene hadde ståltråd som gjorde de lette å feste. Papirblomstene måtte limes på. Et dryss med "nysnø" gjorde siste finish, og da blir nok dette en vinterkrans. Har allerede en plan om en sommerkrans også, med friske farger og sommerfugler på☺
 Kransen henger under tak i inngangspartiet mitt og skal være ganske trygg for vått og ruskete vær.
 
Og se her:
 
 
Alle delene er ferdig strikket! Maple-jakken er straks ferdig,
 og for et arbeid det har vært!
Men fantastisk moro og inspirerende å utføre
Nå gjenstår montering, strikking av halskant og stolper. Og så må jeg finne knapper.
Tenk at jeg snart er i mål!
 
Ja, og du kan få et lite glimt av vrangsida:
 
Fascinerende flettearbeid, men man skal jo ikke hekte seg fast heller
 
Ha gode dager i strikkingens (og andre hobbyers) ånd.
Og husk nasjonal strikkekveld på NRK på fredag!
 
-Anne-


2 kommentarer:

  1. Du altså, du e så flink! Og det e jo nesten så du kan gå med den på vranga uten at det gjør nåkka. Æ e søkkimponert!
    L

    SvarSlett
  2. Så fin vinterkrans du har laget! Og jakken din er bare helt nydelig, både i mønster og farger!
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett