tirsdag 6. august 2013

Garnlykke!

Her følger siste kapittel i sommerens bomullsstrikk. Det ble noen lette og luftige håndduker, som er strikket i Mandarin Petit og Medi.
 
 
Oppskriftene er fra Dropsdesign, og ble valgt fordi det er så morsomt å strikke hullmønster☺
 
 
De er jo såpass luftige at jeg vet sannelig ikke om de trekker til seg vann, ja hvis man skal tørke våte hender med dem... Om ikke annet kan man kanskje tørke litt svette hvis man er varm og het i sommersola.
 
En annen ting jeg har fått gjort i sommer er å hekle sjal til en av flere femtiårsjubilanter. Samme sjal som er heklet tidligere, men med annen fargekombinasjon:
 
 Dette ble en delikat sammensetning til en flott jente!
 
Men så dere; Jeg har også i år hatt bursdag! Og prøv og gjett hva storesøsteren ga lillesøsteren  i gave? Jo, to gode kjøkkenkluter hun har strikket, og så garn! Masse garn fra Rowan.
 
 
Og med oppskrift på en aldeles nydelig jakke med navnet "Maple". 10 forskjellige farger skal den strikkes i, og for sikkerhets skyld har jeg fått 11 ulike farger.☺ Og ikke er det orginalfarger heller, så nå har jeg brukt et døgn på å sette sammen farger bare til vrangborden. Utrolig spennende strikk og med masse mønster... Så nå er jeg klar, og da blir jeg opptatt resten av august☺
 Herlighet som jeg gleder meg!
 
Tusen, tusen takk Berit
 
-Anne-
 
 


3 kommentarer:

  1. Nydelig arbeid Annemor ~ kanskje er det mulighet for å låne den ferdige jakken en dag ~ den blir så flott:-) klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Så fint mønster på de hånddukene du har strikka, koselig sommerhåndarbeid å holde på med. Jeg har en strikka håndduk som alltid er med på tur, den fungerer bedre enn svettebånd! :-)
    Sjalet ser kjempelekkert ut, heldig den som fikk dette nydelige arbeidet!
    Gratulerer med overstått bursdag, Anne! Så mye flott garn du har fått, håper vi får se jakken når den er ferdig!:-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med overstått bursdag! Og for en flott gave! Gleder meg til å se jakken når du blir ferdig ( og gjerne underveis i prosjektet)
    Flotte håndduker du har strikket! Liker hvitt og lyseblått! Nesten for fine til å tørke seg på :)

    SvarSlett