fredag 26. juli 2013

Kjøkkennytt


Innimellom andre håndarbeidsprosjekter har jeg i løpet av sommeren også strikket og heklet noen kjøkkenkluter. Dette er fint og lett arbeid, som også passer å holde på med selv på varme sommerdager.
Har brukt både Mandarin Medi og Petit til disse.


Har endel av det lilla garnet igjen, kanskje jeg da prøver meg på et annet heklemønster. Den øverste kluten her er heklet med fastmasker. Kjøpte meg boka "Helt enkel hekling" av Tove Fevang i nærbutikken. Boka inneholdt mange lette og godt forklarte hekleoppskrifter og teknikker, som fint kan prøves ut på slike småprosjekter - noe som passet helt utmerket til meg☺



Denne siste uka har jeg også holdt på med litt babystrikk. Så koselig å lage noe så smått
Sokkene er strikket i ekstra fin merinoull på pinne 2 1/2. Dette blir barslegave til en liten prins som kommer i begynnelsen av august. Sokkene er til ca 6 mnd alder.
Fra babysokkestrikk rett til strikk av lester til min yngste - da er størrelsen ca 43. Det får jeg vise frem her om ei stund

Håper alle dere som titter innom får ei riktig fin helg!

~Berit~


3 kommentarer:

  1. Åiåiåi! De var utrolig fine Berit! Kan jeg hinte om at jeg vet om noen som har bursdag snart...☺ Har strikket kluter selv, men alle blir gitt bort. Så sitter man der, uten klut, og skulle ønske man hadde laget noen til seg selv også. Jaja☺
    Og god idè å starte med sokkestrikking! Heldige onga♥
    -Anne-

    SvarSlett
  2. Hjemmestrikkede og heklede kluter er de beste som finnes. Herlig enkelt håndarbeid. Skjønne farger du har valgt :)
    Sommerhilsen fra Anette

    SvarSlett
  3. Her var det mye flott å bli inspirert av!! Nydelige arbeider fra dere begge to søstrene! Skal bli fint å følge dere videre.
    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, alltid hyggelig med nye "bekjentskaper".
    Ha en strålende sommersøndag! :-)

    SvarSlett