fredag 1. mars 2013

Retrogenser


Denne favorittgenseren må jeg bare vise frem. Jeg lagde den for ca fire år siden, og den har vært mye i bruk. Det er alltid noen som kommenterer genseren, og det er jo så veldig hyggelig♥ Sånt liker jeg - at folk spør og er nysgjerrig på det man har laget. Da er det fint å kunne svare på spørsmål både angående oppskrift og garn. Jeg liker det fordi slik er jeg selv også; er det noen rundt meg som har på seg hjemmelaga luer, votter, skjerf, genser eller annet, så blir jeg veldig nysgjerrig på det. Jeg liker å beundre andres arbeid. Det gir meg inspirasjon og nye ideer. Og det er så herlig!!


Jeg ser også ( i likhet med Anne) at de blå-lilla fargene går igjen i mine fargevalg på det jeg lager.  Fargene er fine i seg selv, og de er også flotte i kombinasjon med hverandre.

Oppskriften kommer fra Dalegarn -hefte nr 207 - Retro. Jeg har strikket genseren i Falk, som også er garnforslag i oppskriften. Det er mange fine oppskrifter i dette heftet, og det er flere av modellene jeg godt kunne tenke meg å lage..
Hvis det er noe jeg skal si meg misfornøyd med med genseren, så er det at den har "nuppet" endel. På innersiden av ermene, og på bolen - de stedene der disse er i berøring med hverandre. Jeg vurderer derfor å gå til innkjøp av en "nuppefjerner". Har ingen erfaring med dette - og lurer litt på om det blir ok resultat ved å bruke en slik? Noen som vet?

Nupper eller ei - denne er fortsatt min favoritt!

Håper alle dere som titter innom hos Søstrenes Strikkeglede får ei koselig helg♥

~Berit~

1 kommentar:

  1. Ååå, den er altså SÅ fin! Og så er du kjempefin i den. Jeg ser den også for meg i hvitt, med mønster i blåtoner, fra lyse til mørke. Kanskje jeg må låne Retroheftet ditt snart,- for jeg ble faktisk veldig inspirert ♥

    SvarSlett