onsdag 20. februar 2013

Storesøsterens strikkeglede

Det er ikke alltid man trenger å strikke til seg selv. Noen ganger har man storesøstre som gjør slike ting for seg   Og er ikke jeg heldig som fikk denne flotte jakken til bursdagen min:

Denne er nok like myk og god som Marius-genseren Berit har laget, og den er strikket i samme garn, Sandnes Alpakka. Oppskriften er hentet  fra heftet "til Fjells". nr 0913 fra Sandnes, men strikkeren har tatt sine kunstneriske friheter med produktet☺ Den heldige mottaker av jakken har selv tatt ut farger, og jeg ser at blå og lillatoner ligger mitt hjerte nært.

Se så utrolig fint!

På orginaloppskriften er det også mønster nede på bolen og armene. Berit valgte å strikke ermer og bol i en farge, og heller ha blikkfanget oppe rundt salen. Jakken er lett innsvinget, og knappene er holdt i samme farge som bunnfargen.



Og det er jo SÅ fint med rundfelling. Har dessverre ikke strikket så mye selv med rundfelling, kanskje èn genser, så det er kanskje på tide...
Nå er det like før det braker løs i Val di Fiemme!
Finn frem garn og pinner, legg opp (til langspurt) og så er du i mål før du vet ordet av det!

Heia Marit!
-Anne-


2 kommentarer:

  1. Nydelig jakke. For en gave! Og så masse inspirerende strikk her inne. Takk til deg Berit for "invitasjonen":)
    Hilsen Gry

    SvarSlett
  2. Julie Finsås10.04.2016, 21:59

    Veldig nydelig jakke :) Jeg ønsker å strikke denne og lurer derfor på om du har fargekodene på garnene?

    SvarSlett