onsdag 26. desember 2012

Rask genser

Jeg har laget gensere til jul til mine to favorittjenter - datter og søster Lys blond datter fikk genseren i kongeblå farge, og mørk søster fikk den i aubergine. Genserne er strikket i Påfugl, et blandingsgarn med mohair og ull fra Dalegarn. Pinne nr 9. Str M. Garnforbruk ca 250 g. Jeg lagde først den i aubergine. Fikk knapt med garn for å fullføre, og valgte å lage heklekant med en garnrest jeg hadde i Baby Silk fra Du store alpakka. Synes fargekombinasjonen der ble veldig fin. Da den blå skulle strikkes kjøpte jeg inn 300 g garn. Den lagde jeg litt lengere, men brukte ikke mye av det ekstra nøstet jeg kjøpte. Valgte også å avslutte med heklekanter her. En genser lages på 4-5 kvelder.


Og begge jentene ble veldig fornøyd med julegaven de fikk:-)

-Berit-

1 kommentar:

  1. Ja, gjett om jentene ble fornøyd :o) Tenk at man er så heldig å få en hel genser til seg selv! Tusen takk Berit, og et flott innlegg ble det også. Heldig er vi favorittjentene dine <3

    SvarSlett