torsdag 20. desember 2012

Flere tovavotter


Litt mere vottestrikk til jul. Disse er også strikket i Léttlopi fra Istex. Jeg er veldig fornøyd med toveresultatet. De grå vottene ble kjørt i litt lengre vask, og ble derfor litt hardere, men de er fortsatt god for bruk. Vottene er til ei jente, pynta de derfor med noen gamle knapper jeg hadde liggende fra Panduro. De andre vottene ble kjørt i maskinen på et kort 40 gradersprogram, hver for seg, men sammen med et lite håndkle. Oppskriften jeg bruker er fortsatt fra Kjerstrikk. Jeg har fortsatt flere nøster med Léttlopi liggende, så det blir kanskje lagd noen flere votter etter jul. I jula planlegger jeg å strikke videre på en jakke jeg begynte på til meg selv tidligere i høst. Gleder meg til strikkekos i jula - og planlegging av nye prosjekter for vinteren:-)

-Berit-

1 kommentar:

  1. Du Berit, du Berit kor flink du har vært! Knaillfine votta, og SÅ lekkert med knappa på :o) Opplever du at Lèttlopi-garnet smitter over på hverandre når du tover ulike farger ilag? Om det var derfor du tova dem hver for seg? Nydelig er de iallefall. Og så fint med et lite innlegg igjen. Men vi har det travelt i jula, og da må man prioritere... Vi må snakkes snart, og sees!

    SvarSlett