onsdag 21. november 2012

Siste solgløtt og advent i sikte


For ett par år siden hadde jeg lyst på litt fin vinduspynt som gjorde seg både til jul og til vinteren forøvrig. Små snøfnugg eller stjerner i uro- lignende utforming, så jeg for meg. Resultatet ble disse snøfnugg/stjernene som gjør seg godt som julepynt.

Siste gløtt av sola, 21.nov-2012
Ja det er ulik størrelse på stjernene, og det er brukt to forskjellige garntyper. Hvitt bomullsgarn på de store er arvet fra mamma, og jeg er usikker på merket. De små er heklet i hvit Metallic fra Anchor. Dette garnet er også brukt som pyntekant på de store. Heklenål nr 3. Så er de satt sammen med vanlig sytråd trædd med blanke perler. En liten "dråpe" av perler i enden gjorde susen.


Det er moro å holde på med slikt "småpjusk". Det som tar tid er å finne oppskrifter som passer. Jeg designer ikke så mye selv,syns mange gjør en storartet jobb der, men jeg låner gjerne litt her og der. Med måte selvfølgelig.  Stort sett alle duker som hekles har en ganske lett og tettheklet start som godt kan brukes til slike prosjekter. Man hekler kanskje bare de 12-14 første omganger, før det kun blir luftmasker og store hull...
Jeg må innrømme at julegaveproduksjonen er i gang, og snart kan jeg kanskje friste med litt av årets gaver...

-Anne-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar